Zoekmachine optimalisatie SEO

Zoekmachine optimalisatie, ook wel SEO genoemd, is het optimaliseren van de website op gebied van techniek, content, conversie en autoriteit. Het doel van zoekmachine optimalisatie is om hoger in zoekmachines zoals google terecht te komen.

Hoe hoger de positie in Google, hoe hoger de bezoekersaantallen zullen zijn, waardoor er meer kans is op bestellingen/ aanvragen, etc. Ook draagt een hoge positie bij aan de naamsbekendheid.
Bijkomend voordeel is dat u met een hoge positie in Google minder advertentie kosten hoeft te maken. Alle bezoekers die u ontvangt door een hoge positie in Google zijn gratis bezoekers.

Het optimaliseren van een website voor Google is meer dan alleen goede content te hebben. Unieke content is wel het meest belangrijke van de website, maar ook de techniek en structuur erachter moet geoptimaliseerd zijn.

Het optimaliseren van een website is echter geen eenmalig project, het is een doorlopend proces. Wijzigingen die gedaan worden op de website ten behoeve van de optimalisatie, hebben wat tijd nodig voordat deze effect hebben.
Door het continue monitoren van uw positie in google, en die van uw concurrenten, kunnen er gerichte aanpassingen gedaan worden.
Ook veranderd Google continue zijn zoekmachine algoritme waar de optimalisatie op aangepast dient te worden.
Vergeet echter niet dat uw concurrenten ook niet stil zitten, en het daardoor van belang is om continue optimalisaties door te voeren.

Wij kunnen voor uw website de gehele optimalisatie verzorgen. Wij beginnen met een intake waarbij wij de belangrijke zoekwoorden voor uw onderneming bepalen. Daarna gaan wij wekelijks aan de slag met het optimaliseren van uw website. U ontvangt elke maand een uitgebreid rapport van de wijzigingen die zijn doorgevoerd, met daarbij een overzicht van uw positie in de zoekmachines.

Wel willen wij u aangeven dat de posities binnen de zoekmachines niet door ons (of anderen) zijn te garanderen.  Wij streven voor al onze klanten om een nummer 1 positie te behalen, maar dat is lang niet altijd mogelijk. Dat heeft bijvoorbeeld te maken met het type branche waarin uw onderneming zit, en ook met het aantal en soort concurrenten dat uw onderneming heeft.